תקשורת בלתי מילולית: גובה הקול והשפעתו על אחרים

Total
0
Shares

האם אתם נתקלים בקושי למשוך בני זוג או לקבל כבוד מעמיתים לעבודה? על פי מחקר פסיכולוגי חדש בהשתתפות יותר מ-3,000 איש, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להוריד את גובה הקול. פנינו ל-Claude כדי שתעזור לנו להבין איך זה יכול להיות.

המחקר הבין-תרבותי, שנערך על ידי כ-40 חוקרים מ-22 מדינות בהובלת צוות מאוניברסיטת המדינה של פנסילבניה ופורסם לאחרונה ב-Psychological Science, מצא שגם גברים וגם נשים מעריכים קולות נמוכים יותר כאטרקטיביים יותר עבור בני זוג פוטנציאליים לטווח ארוך. בנוסף, גברים עם גובה קול נמוך יותר נתפסו כחזקים יותר על ידי גברים אחרים, מה שהעלה את מעמדם בקרב בני מינם.

מודעה

החוקרים מאחורי המחקר מסיקים כי העדפותינו לקולות עמוקים יותר נובעות ככל הנראה מגורמים אבולוציוניים. המחבר הראשי, האנתרופולוג ד”ר דיוויד פּאטס, מסביר שזכרים אנושיים גדולים יותר זכו לכל אורך ההיסטוריה בהצלחה גדולה יותר בקרב נשים, בזכות כך שנתפשו כחזקים יותר ומפחידים יותר בתחרות על בנות זוג. גובה קול נמוך יותר יכול להעצים את תפישת הגודל והעוצמה אפילו של גברים פחות מרשימים לעין.

“גובה קול נמוך גורם לאורגניזם – בין אם זה אדם או פרימט לא אנושי – להיראות גדול ומפחיד”, אומר פאטס. הוא משווה את האפקט הסמכותי של קול נמוך לזה של דארת’ ויידר מ”מלחמת הכוכבים”, שנשמע חזק ומאיים בכל כוכב שהוא מופיע בו הודות לקול הבריטון המהדהד שלו.

מעניין לציין שהיו כמה הבדלים בתפיסות החברתיות בין תרבויות. בתרבויות עם יותר אלימות ואינטראקציות בין זרים, שיפוט הסטטוס על בסיס גובה הקול הוגבר. עם זאת, הקישור הזה היה קיים ברמות כאלו או אחרות בכל האוכלוסיות שנבדקו.

המסקנה היא שאם אתם רוצים להתקדם במקום העבודה או במציאת בן/בת זוג, כדאי לכם לשקול לדבר באוקטבה נמוכה יותר. העמקה עדינה של הטון יכולה לגרום לכם להישמע מרשימים יותר מבלי לשנות שום דבר אחר. רק היזהרו לא להגזים ולרדת לקול באס מזויף – בחרו בגובה שאתם מסוגלים לשמור עליו לאורך זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You May Also Like

הערה דרך האורוות

                    “דווקא השואפים לטהרה רוחנית חייבים לטפל בניקוי אורוות הרוחניות”.                                                                                                                        א. ד. גורדון   גבריאל רעם. פרסם  ספרי הגות: “החיים המסתוריים של המציאות” הוצאת רמות אוניברסיטת ת”א , (יצא…
View Post

להעיר את התודעה

גבריאל רעם  על: חיים מתוך שינה  והניסיונות להקיץ ממנה  ספירת מילים, 79,517 תכן העניינים תכן העניינים הקדמה חלק ראשון: תודעה            שביל גישה חלק שני: עולם השינה פרק ראשון: לישון את…
View Post

בקשה למשוב

כל התרשמות או תגובה לאחד מן המסות שהועלו כאן – יתקבלו בתודה. אנו זקוקים לפידבק בלעדי המשוב אנו חשים כפושטי יד. כי יהוצאנו יצירה יקרה מעצמנו ולא חזר שום דבר…
View Post