לא מעט קוראים נרתעים התוכן וסגנון של הכתיבה שלי.
הם מוצאים אותה כמורידה מורל ומצב רוח. ולעיתים לאחר קריאת מסה שלי או שיחה איתי הם יוצאים מפוחדים משהו, קפואים, חוששים מן הצד האפל. שפת הגוף אנשים לא מעטים היא מפוחדת הם יושבים קפואים מפחד.
יש אנשים שרואים את השקפת העולם שלי בצורה אפילה.
אני שהולכים לסדנאות לשיפור עצמי חשבים שמעתה חיההם יהיו שטופי קסם,
אני כותב בצורה שאומרת אחרת., וברגע שאנשים מרגישים מן הכתבים שלי השקפה אחר, ניתן לקרא לה קטגורית, אפילה, רואה את הצדדים שלא אומרים שמעכשיו נסו הצללים שכיסו את חייך עד כה ומעכשיו הם יהיו שטופי קסם, ואין רשע או חוסר הוגנות כלפיהם כאנשים רגישים ופגיעים –
ומרגע שאני משבץ בכתבים שלי את הצדדים שלא מבטיחים להם הוליווד מעתה והלאה, מכניס אליהם מציאות אפילה, לא רק שהם לא אוהבים את זה, הטקסט של נביא הזעם הכתבים שלי מטיל עליהם מורא ופחד.
מעין ניפוץ אשליות בעוד שהם חושבים שהרע כבר מאחוריהם
הם רוצים לחשוב שעכשיו איך שהם חיו, מחר הולך להיות יותר טוב.
אם נשאל אנשים האם אתה מקבל שהחיים שלך הם עכשיו ימשכו כפי שהם, או שמחר יהיה יותר טוב, רובם יבחרו באופציה השנייה, עד עכשיו הפקנו לקח, ומעכשיו רק שיפור.
אני לא מספק את הבטיחון הזה.
אני אומר הם החיים היו קשים עד עכשיו, ובמיוחד אם אתם אנשים רגישים, מחר עבורך לא הולך להיות יותר קל.
מפחיד אותם, את זה הם לא רוצים לשמוע, הם רוצים תקווה והבטחה שיפור.
כל הנביאים למעט ישעיהו ב, היו מוקצים מחמת מיאוס בעיני האדם הפשוט. וגם כיום מה האדם הפשוט רוצה? חיים טובים.
ואני והכתבים שלי מראים שהחיים קשים.
זה לא כיף. והמסר הזה מעורר בהם פחד התנגדות. כל תא בהם התנגד לו בכל תוקף.
אז מה הנקודה פה?
אם אתה כל הזמן חי מתוך ציפייה שמחר יהיה טוב, ואתה חי מתוך אופטימיות, אתה משלה את עצמך למרות ש נטישה, מחלות וזקנה עוד לפניך.
אתה מטפח אשליה שגורמת לך להרגיש טוב עכשיו על חשבון העתיד.
אך אין חיסון מפני הצרות עדיין עתידות לבוא.
מה שאנשים צריכים זה לא חיים טובים שיחפו על הפורענויות של העתיד האבל אין חיסון מפני נצרות שעוד יבאו.
הם זקוקים לזריקה שתחסן ותחזק את המערכת החיסונית שלהם כדי שתצליח להתמודד ולשרוד את המשברים עתידים לבוא.
אנשים צריכים וחיזוק למערכת החיסונית שלהם כדי שתהיה עמידה דיה כדי לשרוד את המשברים שעוד יבואו.
מבלי זה הם מצפים להוליווד. הוליווד לא תקרה להם.
הם זקוקים לחזק את כושר ההתמודדות שלהם. את היכולת שלהם לעמוד במעמסה.
זה יחזק את המערכת החיסונית שלהם, ואת זה הם רק יקבלו רק ממישהו שלא משקר לעצמו באשר לצללים שבחיים.
במילים אחרות להחליף את התקווה בחוסן פנימי, ובתקווה אפילה מחליפים את התקווה בחיזוק כושר העמידות במשברים. הפנימיים וזה מצוי בשפע בכתיבה האפילה.
מרפאות לבריאת הנפש מוצפות, אך לפונים אין להם מערכת חיסון נפשית כי הם כל הזמן קיוו שיהיה טוב.
אתה צריך מישהו שיחזק שישאב כח מן הראיה האפילה של החיים, זה יחזק את המערכת החיסונית שלך.
ותהיה חסון ומוכן להתמודד עם הקשיים שמחכים לך.
אנשים חיים עם מערכת חיסונית חלשה מאןד כי הם מדמיינים את החיים שלהם להיות יותר טובים ממה שהם היו עד עכשיו.
וזה מחליש את המערכת החיסונית.
כי אם אתה כל הזמן מצפה שיהיה טוב יותר – הקושי הראשון ימוטט אותך.
ואני אומר לא, אתם צריכים מישהו יראה את החיים כמות שהם, עם חוסר המושלמות שהם, עם חוסר היכולת של אנשים להסתדר האחד עם השני, עם מאבקי הכח.
ולמרות זאת להתחזק, כי אתה כבר יודע למה לצפות.
ברגע שאמה מתחסן אין יותר למה לצפות, את יכול להתמודד עם כל קושי.
את אם אתה מצפה כל הזמן להוליווד הקושי הראשון ממוטט אותך.
מי שעסק רק בהגות אפילה היה קהלת.
אף אחד לא רוצה לקרא את המסר האפל של קהלת.
כולם מדמיינים שעם פרסומת עם השמפו הזה עם האישה שאני פוגש עם הטיול הבא לחול החיים יהיו שוקולד.
הם לא צריכים את זה הם צריכים כתבים כאלה שיגידו להם- אלה החיים.
אף אך לא רוצה להקשיב למי שמביא נבואות שחורות. הם לא מבינים שרק הנבואות השחורות יכינו את המערכת החיסונית שלהם כלפי הקטסטרופות של העתיד.
הם לא יודעים שהם להתנסות בקשיים בדיוק כדי לחזקת את המערכת החיסונית שלהם וזה יכין אותם לגרוע מכל שעוד מחכה להם.
כולם רוצים עכשיו סיפוק מידי ועכשיו להרגיש טוב .והם בטוחים שאם עכשיו הם ירגישו טוב מחר יהיה עוד יותר טוב
הם טועים מחר בעקבות נטישה מחלות והזקנות רק יהיה יותר גרוע.
הדבר היחיד שה לראות את החיים כמות שהם, וזה יעשה אותך חסין מפני הנפילות של העתיד.
***
פרידריך ניטשה
היום הוא יום הולדתו של אדם שהיה הרוח המרדנית ביותר שהלכה על פני כדור הארץ. איש איקונוקלאסט, בן אדם, הוגה דעות לא מובן, גאון אמיתי שבאופן חסר תקדים וחסר פחד ביקר והכחיש את כל האידיאלים האמונות התפלות והבלתי ארציים ודפוסי החיים הקבועים, אפילו המודרניים החדשים שהוקמו אז שנחשבו לקדושים ולא בא בחשבון. . חוץ מזה, הוא היה התגלמות החוסן, האיתנות והגבורה, אשר אל מול הסבל והכאב הבלתי נסבלים והאינסופיים, לא רק שלא ויתר אלא חי אותו בעוצמה ובהנאה, שעם לימוד האדם לא רק מתקשה לשאת אותם. אבל הרפתקני מספיק כדי לחפש אותם.
האיש הזה שאני מדבר עליו היה פרידריך ניטשה. הוא היה גרמני, נולד לכומר נוצרי ב-1844, ובדומה לאביו, שמת צעיר מאוד בגיל 36, מת בגיל 56 לאחר שעבר עשר שנים של טירוף שנגרם כתוצאה מהתמוטטות נפשית ב-1900 הוא כתב כמה מהספרים האלגנטיים, המרתקים ומאירי העיניים בתולדות הפילוסופיה, ביניהם “כה אמר זרתוסטרה”, “הולדת הטרגדיה”, “מעבר לטוב ולרע”, “גנאלוגיית המוסר” ועוד כמה ידועים ורבים. לקרוא ספרים שהם עדיין בעלי ערך גבוה בחוגים אקדמיים. רעיונותיו הבלתי שגרתיים של על-אנושיים, הרצון לכוח, הדיוניסוס הם בין הרעיונות שהועלו על ידי איש הדמיון הפרוע והמוח הייחודי הזה. לרוע המזל, עבודתו הפילוסופית ורעיונותיו הלא שגרתיים לא זכו להערכה רבה במהלך חייו, מה שהטריד אותו מאוד, אך לאחר מכן, כפי שאמר פעם אחת: חלקם נולדו לאחר מותו, הוא זכה לא רק בזכות עבודתו הפילוסופית המעולה, אלא גם השפיע על מאות מוחות גדולים של פילוסופיה, פסיכולוגיה וספרות.
בסך הכל, הוא היה אדם שאין שני לו, שעם כושר ההמצאה שלו, תפיסותיו הפילוסופיות השונות בתכלית ובעיקר הפרוזה הקסומה והאלגנטית שלו הותיר מורשת עצומה לדור הבא.
***
הרקליטס האפל
1.אף אחד לא רוחץ בנהר פעמיים כי הכל משתנה בנהר ובמתרחץ.
אולי הכי נלמד ואת השתקפות. הכל הוא חולף, ולכן אנחנו לא יכולים לאשר באופן מוחלט כי ישות נשארת זהה בשני רגעים שונים.
2. רופאים חותכים, שורפים, עינויים. ולהפוך את החולה לטובה, שנראית יותר גרועה, דורשים גמול שהם כמעט אינם ראויים לו.
על הבורות היומרנית המפחידה של הרופאים.
3. לאלוהים הכל יפה, טוב וצודק. גברים הגו את הצדק והבלתי צודק.
האנושות היא זו שמבינה את העקרונות האתיים של הטוב והרע.
4. המים המכסים את הנכנסים לאותו הנהר שונים.
עוד מינוי מפורסם של הרקליטוס ביחס למידתיות החומר.
5. בלהט כה רב, על האזרחים להיאבק למען ההגנה על החוקים, כמו על אחד מקירותיהם, לא פחות נחוצים לאלה של אלה לשימור העיר.
הביטחון והסדר, שני עקרונות בסיסיים לקיום הציוויליזציה.
6. מחפשי זהב לחפור הרבה למצוא מעט.
חברות גדולות לעיתים קרובות להביא אכזבות גדולות.
7. מחלה עושה בריאות נעימה; רעב רעב; את עייפות השאר.
בלי הפנים הנדיבות פחות, לא נוכל להעריך את שמחת החיים.
8. במעגל ההתחלה והסוף מבולבלים.
מטאפורה פלסטית של ערך אסתטי ופילוסופי רב.
9. כל אדם זוכה להכיר את עצמו ולהרהר בתבונה.
המתנה של השתקפות עצמית. זה רק צריך לשבת מדיטציה על החיים.
10. אם אתה לא מצפה לא צפוי, לא תוכל לזהות אותו כאשר היא מגיעה.
הבלתי צפוי, במוקדם או במאוחר, עשוי להגיע. אז להיות ערני.
11. חמורים מעדיפים קש לזהב.
התפיסה של בעל ערך הוא לא בידיים של אף אחד.
12. אלוהים הוא יום ולילה, חורף וקיץ, מלחמה ושלום, שפע ורעב.
כל יכול וכל יכול. אחד הביטויים של Heraclitus שבו הוא מבטא את החזון שלו של ישות אלוהית.
13. כל החוקים האנושיים ניזונים מהחוק האלוהי.
המוסר האנושי אינו אלא אישור לחוקים השמימיים.
14. הכל משתנה; שום דבר.
עוד מפורסם, תמציתית מאוד ציטוט על המוטציה של החומר.
15. המוות הוא כל מה שאנו רואים ערים; אני חולם מה שאנחנו נרדמים.
ביטוי חלום יפה עם אשר משקפים.
16. כלבים נובחים רק לאלה שאינם מכירים.
עם ציטוט מפורסם זה, Heraclitus מטיף לנו לשקף.
17. השמש היא חדשה בכל יום.
זה יכול להתפרש בדרכים שונות, אבל סביר להניח כי הרקליטוס ביטא את הביטוי הזה לחשוב שוב על השינוי הקבוע של המציאות.
18. הנשמה היבשה היא החכמה והטובה ביותר.
לא artifice, אין איפור.
19. זה חכם לשים לב לא לי, אבל (“אל הלוגוס”) למילה, ולהכיר כי כל הדברים הם אחד.
דוגמה למוניזם הפילוסופי שלו, דוקטרינה הנתמכת גם על ידי פרמנידס, שפינוזה או הגל.
20. העולם הזה היה תמיד, הוא ויהיה אש חיה לנצח.
להבת הקיום כמעט ולא יוצאת.
21. המלחמה היא מקור הכל.
השתקפות מעניינת באלימות.
22. יש להשליך גופות עם סיבה יותר מאשר זבל.
אולי כדי למנוע התפשטות של מחלות זיהומיות.
23. שום דבר אינו קבוע למעט השינוי.
השינוי הוא הדבר היחיד שאנחנו יכולים לתת מדויק ואמין.
24. אל תגרמו לאנשים לצחוק עד כדי צחוק.
כבוד עצמי וקור רוח, נוכחים מאוד בעבודתו של הרקליטוס.
25. כי בלי כוחות התנגשות אין תנועות ואין מציאות.
בסכסוך היא המהות והסינתזה.
26. אם כל הדברים היו עשן, האף היה להבחין.
מטאפורה ליישם את ההקשרים השונים של החיים.
27. לאחר שנולדו, הם רוצים לחיות ולהגיע ליעדם, אלא לנוח, כך שהם משאירים מאחור כדי להגיע ליעדם.
על הקיום האנושי.
28. למדנות לא מלמדת את היגיון, כי זה היה נלמד Hesiod ו פיתגורס ואפילו Xenophanes ו Hateate.
העובדה שיש ברשותנו ידע רב אינה מעידה על בגרות וחוכמה.
29. חוות דעת של מחלה קדושה אחת.
על הבנאליות של דעות לא מבוססות.
30. בואו לא לנחש באופן אקראי על הנושאים החשובים ביותר.
מאוד בקנה אחד עם המשפט הקודם של הרקליטוס.
31. יש לדעת שהמלחמה נפוצה; צדק, סכסוכים, והכל קורה באמצעות סכסוכים וצורך.
ביטוי נוסף של הרקליטוס המבטל את הסכסוך של הדחייה האינטואיטיבית שאנשים מראים לו.
32. העיניים הן עדים מדויקים יותר מהאוזניים.
תפיסת האדם מעדיפה את חוש הראייה. אבל זוהי השתקפות מטאפורית.
33. החכם הוא המטרה של הנפש האנושית, וככל שהיא מתקדמת בידע שלה, היא מתרחקת בתורו האופק של הלא ידוע.
הידע גורם לנו לחופשי ונותן לנו מקום בעולם.
34. הנשמה צבועה בצבע המחשבות שלך.
ביטוי חיובי של הפילוסוף היווני הגדול.
35. בריאות האדם היא השתקפות של בריאות כדור הארץ.
אחד האקולוגים הראשונים מצטט במשפט זה של הרקליטוס
וס המבטל את הסכסוך של הדחייה האינטואיטיבית שאנשים מראים לו.
32. העיניים הן עדים מדויקים יותר מהאוזניים.
תפיסת האדם מעדיפה את חוש הראייה. אבל זוהי השתקפות מטאפורית.
33. החכם הוא המטרה של הנפש האנושית, וככל שהיא מתקדמת בידע שלה, היא מתרחקת בתורו האופק של הלא ידוע.
הידע גורם לנו לחופשי ונותן לנו מקום בעולם.
34. הנשמה צבועה בצבע המחשבות שלך.
ביטוי חיובי של הפילוסוף היווני הגדול.
35. בריאות האדם היא השתקפות של בריאות כדור הארץ.
אחד האקולוגים הראשונים מצטט במשפט זה של הרקליטוס