ספר חדש מאת גבריאל רעם

Total
0
Shares

בקצרה ולעומק

הגיגים, פרגמנטים ואמרות כנף

הספר ”בקצרה ולעומק: הגיגים, פרגמנטים ואמרות כנף” מאת גבריאל רעם, מורכב מנגיעות קטנות וקצרות בנושאים של תודעה, מודעות והגות. כחוט השני עובר בספר הנסיון להיות מודע לחלקים שמצויים בשולי תודעתינו, ולא בגלל שהם שוליים, אלה בגלל שהם נדחקו לשם על ידי חיי היום יום, ההמולה והלחץ. אפשר לומר שכל מה שעלול להסב לנו מורת רוח רגשית, נדחק הצידה אל השוליים אלא אם אנו עושים מאמץ מודע להרחיב את תודעתינו ולכלול אותו.

הנושאים עצמם קרובים לכולנו: אושר, נוסטלגיה, מיניות, הזדקנות, נעורים ואחרים. על לשון הפסוק בתנ”ך: “הידיים ידי עשו והקול קול יעקב” – הכלים הם כלי מודעות התכנים הם החיים של כולנו.

הבחירה בז’אנרים מצומצמים כאמרות, פרגמנטים והגיגים, באה משני טעמים: האחד – כדי לא ליפול לבור של ”תפסת מרובה – לא תפסת”, ניסיון ללכת עם “סוד הצמצום” והשני – האמונה כי התמציתיות של הכתוב תעורר בקורא את הדמיון, היצירתיות ואת הרצון ליצור דיאלוג עם הכתוב על ידי תרומה של “בשר” מתוך החוויות של חייו הוא.

גבריאל רעם פונה לכל מי שנשמת המחפש אחר משמעות החיים לא פגה ממנו, אך אולי בעיקר הוא פונה אל מי שהוא מכנה בשם: ”עדיני הנפש”, או אנשים ”בעלי שאר רוח”, הוא מכנה אותם בספרו: ”אאוטסיידרים”, הוא פונה לאאוטסיידרים, אותם הוא רואה כאנשים מיוחדים, רגישים ואיכותיים במיוחד, שחייהם קשים ומלאי ספקות עצמיים. הספר כתוב כרשימות של איש רוח המצוי במסע דרך חייו, ומקבל השראה גדולה ממה שחבוי בממד הסוד של פרד”ס החיים.

 המחבר (הידוע יותר כמומחה לשפת גוף) הינו ‘בוגר’ של בתי ספר ואסכולות לעבודה פנימית, כגון הדרך הרביעית, הזן בודהיזם, הטאו ואחרים. והמשפטים בספר זה הן חלק מן הפירות אותן הצליח לקטוף בדרכו הארוכה.

הספר הוא דואלי מבחינת הז’אנרים אליהם הוא משתייך. “הורה” אחד הוא הפילוסופיה האקזיסטנציאלית, מבית מדרשם של אלבר קאמי, ז’אן פול סארטר, מרטין היידגר, רולו מיי, יעקב גולומב וסרן קירקגור. “הורה” שני הם פילוסופים מרדנים, רוחניים או שניהם כמו ר. ד. ליינג, קן וילבר, גורדייף ואוספנסקי, אויגן הריגל, לאו טסה, הרמן הסה ופרידריך ניטשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You May Also Like

האמת כמשטח זכוכית ענק

אמת היא כמו משטח זכוכית ענק שנשבר לחתיכות רבות ולא שוות, שמצויות גם כך מחוץ לתחום הקליטה של מרבית בני האדם, הם חיים עם תחליפים, אך מיעוטם מחפש את שברי…
View Post

Video – The Tao teh ching,

Gabriel Raam Tao Te Ching להפעלת כל הסרטונים Gabriel Raam Tao Te Ching 8 סרטונים99 צפיותעודכן לאחרונה ב-5 בספט׳ 2015 P. A. S. הרשמה למינוי 1 24:36פועל עכשיו The book of…
View Post

עידון מול גסות

חלק א’: זה מול זה, באספקט היסטורי תוך כדי רכישת ידע אנו למדים על הבדלים בין בני אדם. הבדלים פיזיים, פסיכולוגיים, סוציו-אקונומיים, הבדלים שמקורם בהצלחה במקום העבודה, או הצלחה אצל…
View Post

זה קרה במקרה

חייו של אדם משתלשלים להם מלידה ועד מיתה. ובתווך המאורעות שמתרחשים או לא מתרחשים לו. כשהאדם משקיף אחורה על חייו, יש לו תחושות משונות: הגישות ביחס למקריות מתפלגות לשתיים קיצוניות:…
View Post