שינאה רצחנית

Total
0
Shares

אם יש משהו שעדיין איננו מפנימים זו את כמות ועוצמת השינאה שהיא האחראית לטבח הנורא בין היתר.
אנו מוצפים בשנאה פתולוגית חולנית..
מה הם שורשיה האפלים איך נפלנו על כל עמוק? 1200 נרצחים בלילה אחד
.?
כמה מילים על השנאה התהומית הזו שעדיין איננו מפנימים.

https://hagut.net/wp-admin/post.php?post=5560&action=edit

http://cwe.hagut.net/a-radical-study-of-a-radical…/

http://cwe.hagut.net/examination-of-hatred-2/

https://www.goodreads.com/quotes/tag/hatred

https://www.goodreads.com/quotes/tag/hate

שנאה היא רגש עז של דחייה, התנגדות, שלילה, אויבות או אנטיפתיות אינטנסיבית כנגד יחיד, קבוצה, חפץ או רעיון.[1]

השנאה קשורה לעיתים קרובות לתחושות של כעס, סלידה ועוינות כלפי מושא השנאה, אשר מעוררת רצון להתרחק ממנו או להרע לו.[1] אנשים שחשים שנאה כלפי אדם אחר לא מאמינים שאפשר לשנות את היחסים איתו, או את האדם בעצמו, ולכן היא מכילה בתוכה רצון לפגוע ואף להעלים את האדם השנוא.

מקורות

השנאה עלולה לנבוע מפחד (מוצדק או לא), מרגשי נחיתות, מפגיעה חוזרת אשר נתפסת כמכוונת ממאפיינים מרושעים, מתפיסות שליליות כלפי אותו עצם או דבר מה הקשור בו. שנאה אינה נובעת מפעולה או פגיעה יחידה, אלא ממאפיינים בסיסיים של מושא השנאה. השנאה עלולה להתעורר כלפי הזר והאחר, שהתנהגותו לא מובנת, מוזרה ואף מפחידה.

שנאה יכולה להיות קשורה בדעות קדומות, קנאות והוקעה כלפי אדם או קבוצת אנשים, כמו בתופעת הגזענות. פשעי שנאה הם פשעים הנובעים משנאה, במובן זה.

לעיתים, רגש השנאה מסיר מחסומים מוסריים כלפי האובייקט השנוא, ונותן הרשאה לאדם לנקוט בכל האמצעים כלפי אותו אובייקט (גם אם אלימים). בהיעדר אופן ביטוי לכעס ולשנאה, הם נוטים להיבנות ולהיאגר. הסכנה כי בשלב מסוים תיתכן הגעה אל נקודת שבירה, שבה יתבטאו באופן תוקפני ואלים.

השנאה נחשבת לרגש המנוגד לאהבה או לידידות. רגשות קרובים לרגש השנאה הם רגשות כמו תיעוב ובוז. מילים נרדפות לרגש זה הן: עוינות, איבה, שטנה ומשטמה, המציינות דרגות שונות וקיצוניות בחריפותן של שנאה. עם זאת, לעיתים השנאה והאהבה כרוכים זה בזה. ולעיתים אהבה יכולה להתחלף לשנאה. כפי שמתואר במעשה אמנון ותמר: ”וַיִּשְׂנָאֶהָ אַמְנוֹן, שִׂנְאָה גְּדוֹלָה מְאֹד, כִּי גְדוֹלָה הַשִּׂנְאָה אֲשֶׁר שְׂנֵאָהּ, מֵאַהֲבָה אֲשֶׁר אֲהֵבָהּ“ (ספר שמואל ב’, פרק י”ג, פסוק ט”ו).

אף שרגש זה מוקע ונחשב לשלילי ביותר, יכול להיות לו תפקיד בשרידות הפיזית של קולקטיבים, מכיוון שהוא יכול לשמש כגורם מגייס עבור יחידים במלחמות נגד האויב. השנאה עוזרת לאדם להחליט ליד מי כדאי לו להיות, ועם מי להתעמת. שנאה גם יכולה לגבש קבוצה אחת באמצעות שנאה משותפת לקבוצה אחרת וכך לסייע בשימור הזהות הקולקטיבית וההתנהגות הבין-קבוצתית. מצד שני, הוא יכול להגביר את השנאה בצד השני, וכתוצאה מכך להביא להחרפת הקונפליקט ולא למיתונו, ולהתמשכות המלחמה ולקשיים בהשגת הפסקת אש והסדרי שלום.

בתרבות

כתובת שנאה על קבר פליטים ארמנים בזמן מלחמת העולם הראשונה קריקטורה המבטאת שנאת זרים, המתייחסת לחוק האמריקני “להרחקת הסינים” מ-1882, שהשעה את הגירתם של עובדים סינים שלט “אין כניסה לפולנים” בתקופת הכיבוש הנאצי בזמן מלחמת העולם השנייה

בדת ובתרבות נחשבת השנאה לרגש שלילי, שממיט אסון על בעליו. בדתות מסוימות השנאה אף נחשבת לחטא.

לעומת זאת, במדעי החברה ומדע המדינה נתפשׂת השנאה כרגש ציבורי שקל לתמרן למטרותיו של השלטון וכדרך העיקרית להניע ציבור ולהשפיע עליו. משטרים דיקטטורים מבססים את שלטונם בין השאר על תעמולת שנאה כנגד אויב חיצוני. למשל, בגרמניה הנאצית ובמדינות ערב, היהודים ואחר כך מדינת ישראל הוצגו כאויבים, באופן שאיפשר לתעל את הזעם הציבורי על השלטון הכושל הרחק מהעריץ, כלפי חוץ.

בפילוסופיה ובפסיכולוגיה

על פי הפילוסוף ברוך שפינוזה, קיימים שלושה רגשות בסיסיים: תשוקה, שמחה ועצב. מרגשות אלה נגזרת השנאה. לפי שפינוזה, “שנאה היא עצב בליווי אידיאה של סיבה חיצונית”. כלומר: אנו שונאים את מה שאנו חושבים שגורם לנו להרגיש עצב. הגם שהגדרה זו נגזרה באופן (פסאודו) לוגי מעיקרי תורת האימננטיות שלו (כרכים א-ג בספרו “אתיקה”), נכונותה האינטואיטיבית ברורה למדי והיא מספקת תובנה חדה לגבי מהותה של השנאה. יש להדגיש שאצל שפינוזה כמעט כל הרגשות השליליים הן סוג של עצב, למשל: פחד הוא עצב לא יציב, הנולד מאידיאה הגורמת לנו עצב ושאיננו בטוחים האם תתגשם.

אבי הפסיכואנליזה, זיגמונד פרויד הגדיר את השנאה “כמצב אגו שמייחל להרוס את מקור האומללות שלו”. הפסיכואנליטיקאי והפילוסוף אריך פרום מבדיל בין שני סוגים של שנאה: הראשונה שנאת תגובה רציונלית והשנייה שנאה הטבועה באופי. בשנאת תגובה זוהי תגובה של אדם לאיום על חירותו, על החיים, או על הרעיונות של עצמו או זולתו. לשנאה זו יש תפקיד ביולוגי חשוב, במטרתה להגן על החיים, או על אינטרסים חיוניים והיא עוברת בחלוף הסכנה. שנאה זו היא בת לויה של המשאלה לחיים. לעומתה שנאה הטבועה באופי, היא נכונות מתמדת המקננת בנפשו של האדם העוין מטבעו. זוהי שנאה שאיננה רציונלית, שנאת חינם הנאחזת בכל תואנה שנותנת לה מקום להתבטא, ולהסתוות כשנאה רציונלית. בשנאה זו האדם שש לבטא את עוינותו, בתאווה להשמיד או להמית חיים, כאשר עיקרה נעוצה באופיו של האדם, ולמושא השנאה יש רק חשיבות משנית.[2]

סוגיות משפטיות

בשפה האנגלית, פשע שנאה (Hate crime) בדרך כלל מתייחס למעשים פליליים שנראים כמונעים על ידי שנאה. אלו שמבצעים פשעי שנאה בוחרים את הקורבנות בגלל חברותם בקבוצה חברתית. קבוצה זו בדרך כלל מוגדרת על ידי גזע, מין, דת, נטייה מינית, נכות, מעמד, מוצא אתני, לאום, גיל, זהות מגדרית, או השתייכות פוליטית. אירועים אלו עשויים להיות כרוכים בתקיפה פיזית, הרס רכוש, בריונות, הטרדות, אלימות מילולית או עלבונות, או גרפיטי פוגעני או מכתבי נאצה. בחוק האמריקני מתייחסים בחומרה יתירה לפשעים מסוג אלו.

שנאה על רקע אינטלקטואלי

לעיתים יכולה להתקיים באותה חברה שנאה על רקע מעמדי של השכלה. פשוטי העם מרגישים את עצמם כדחויים, נחותים ומזולזלים לעומת הרובד האינטלקטואלי של החברה, והניכור והדחייה יוצרים עוינות. לעיתים רבות האינטליגנציה החברתית בזה להמוני העם, ולתפיסותיהם ומנהגיהם שאף מכונים בפיה בשמות גנאי רבים (המוני, רחובי), ושופכת שמן למדורה.

חז”ל עמדו על העוינות ההדדית שהייתה קיימת בתקופתם בין הבורים לאינטלקטואלים בחברה היהודית ואמרו: ”גדולה שנאה ששונאין עמי הארץ לתלמיד חכם, יותר משנאה ששונאין אומות העולם את ישראל“ (בבלי פסחים מ”ט ע”ב). אמרה נוספת בעניין מצוטטת שם בשמו של רבי עקיבא: ”כשהייתי עם הארץ אמרתי: מי יתן לי תלמיד חכם ואנשכנו כחמור”. מצד שני, חז”ל לא חסכו את ביקורתם כנגד פשוטי העם שהתייחסו אליהם בדימויים מעליבים, ואסרו לתלמידיהם להתחבר עם עמי ארצות, להתחתן איתם ואף ללמוד תורה בפניהם (שם).

יש הטוענים כי מניע מרכזי של תנועת הקמר רוז’ בקמבודיה במעשי רצח העם, היה רגשי נחיתות של פשוטי העם שעלו לשלטון בפני אינטלקטואלים.

ביהדות

קריקטורה מ-1890 המציירת את אלפרד דרייפוס כראש נחש

בספר בראשית נכתב ”וַיִּרְאוּ אֶחָיו כִּי אֹתוֹ אָהַב אֲבִיהֶם מִכָּל אֶחָיו וַיִּשְׂנְאוּ אֹתוֹ וְלֹא יָכְלוּ דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם“ (בראשית, ל”ז, ד’). מסופר על בני יעקב ששנאו את יוסף אחיהם, ולא יכלו לדבר אתו בדברי לשלום מחמת שקינאו בו על היחס המועדף שקיבל מאביהם ועל חלומות הגדולה שלו בהם הוא מולך עליהם. בעקבות שנאה זו אפילו שקלו לרוצחו נפש לאחר מכן, ובסוף מכרו אותו לעבד במצרים.

במקרא יש איסור מפורש על שנאת הזולת, ביחד עם איסור על נקמה ונטירה: ”לֹא תִשְׂנָא אֶת אָחִיךָ בִּלְבָבֶךָ, הוֹכֵחַ תּוֹכִיחַ אֶת עֲמִיתֶךָ, וְלֹא תִשָּׂא עָלָיו חֵטְא“ (ויקרא, י”ט, י”ז). במקרא מתואר שאלוהים שונא עבודה זרה[3] וגזל.[4] בספר משלי, פרק ו’, פסוק ט”ז) מורחבות השנאות האלוהיות לשש: יהירות, רמייה, רצח, חרישת רע, הזדרזות להרע והפחת כזבים.

בעקבות תפיסה זו ישנה הכוונה לשנוא רק את הרע ולאהוב את הטוב: ”שִׂנְאוּ רָע וְאֶהֱבוּ טוֹב”.[5] משורר תהילים מציין כי הוא שונא שנאה עזה וגדולה את משנאי ה’: ”הֲלוֹא מְשַׂנְאֶיךָ ה’ אֶשְׂנָא וּבִתְקוֹמְמֶיךָ אֶתְקוֹטָט. תַּכְלִית שִׂנְאָה שְׂנֵאתִים לְאוֹיְבִים הָיוּ לִי“ (תהלים, קל”ט, כ”א–כ”ב). הרמב”ם מביא עניין זה לפסים מעשיים, וסובר כי בעניין זה נכללים אלו שפרשו מכלל ישראל, מינים, משומדים (שהמירו דתם) ו”מוֹסרים” שפגעו באחווה הישראלית והלשינו על יהודים לשלטון זר.

בתלמוד נאמר: ”שלשה שונאין זה את זה אלו הן הכלבים והתרנגולין והחברין, ויש אומרים אף הזונות, ויש אומרים אף תלמידי חכמים שבבבל“ (בבלי פסחים קיג ב). תלמידי החכמים למרות חכמתם הרבה, נחשבו לכאורה כשונאים אחד את השני, ומכאן ניתן להבין את עוצמת השנאה שיכולה להתרחש בליבו של כל אחד מבני אנוש.

שנאה עצמית

ערך מורחב – שנאה עצמית

שנאה עצמית היא שנאה של אדם לעצמו או לקבוצה שהוא חבר בה. שנאה עצמית יכולה לנבוע מכך שהאדם רואה בעצמו או בקבוצתו תכונות שליליות שהוא לא יכול להזדהות איתן, או שהוא בז לעצמו או לקבוצתו כתוצאה מכישלון מתמשך. לעיתים השנאה יכולה לנבוע מהפנמת היחס של אחרים כלפיו. שנאה עצמית יכולה להוביל לתסביכי נחיתות. כמו כן, השנאה העצמית עלולה להביא לדיכאון, לבדידות, לייאוש, לפגיעה עצמית וכיוצא בזה.

בהיסטוריה של עם ישראל ידועה תופעה של אוטואנטישמיות, שהיא שנאה עצמית של יהודים כלפי קבוצת הייחוס שלהם, שנובעת מהפנמת יחס השנאה של אוכלוסייה זרה כלפיהם.

ראו גם

• פשע שנאה

• דברי שטנה

• שנאת חינם

לקריאה נוספת

• §Ben‐Ze’ev, A. (1992). Anger and hate. Journal of Social Philosophy, 23(2), 85-110

• §Halperin, E. (2008). Group-based hatred in intractable conflict in Israel. Journal of Conflict Resolution, 52(5), 713-736

• §Halperin, E., Canetti‐Nisim, D., & Hirsch‐Hoefler, S. (2009). The Central Role of Group‐Based Hatred as an Emotional Antecedent of Political Intolerance: Evidence from Israel. Political Psychology, 30(1), 93-123

• §Harmon, K. (2009). The origin of hatred. Scientific American

• Keltner, D., & Haidt, J. (1999). Social functions of emotions at four levels of analysis. Cognition & Emotion, 13(5)

קישורים חיצוניים

מיזמי קרן ויקימדיה

ערך מילוני בוויקימילון: שנא

ערך מילוני בוויקימילון: שנאה

ערך מילוני בוויקימילון: שנאת חינם

ציטוטים בוויקיציטוט: שנאה

תמונות ומדיה בוויקישיתוף: שנאה

• אבשלום אליצור, זכר עמלק וטעם החזיר: האנטומיה של השנאה המטפיזית, גרסה ראשונה של מאמר זה פורסמה ב”בכוּר היצירה: ספר היובל לכבוד פרופ’ שלמה שוהם” בעריכת חמי בן-נון, בהוצאת “שערי משפט” 2005

• שנאת חינם לאן? / רנה ח’ לוי, באתר פסיכולוגיה עברית, 24 במאי 2012

• שנאה, רשימה ספרותית בתוך אתר פנוי מיניה

• אור קשתי, למה מערכת החינוך לא יכולה ולא רוצה להתמודד עם שנאת האחר, באתר הארץ, 17 באוגוסט 2014

• שנאה, דף שער בספרייה הלאומית

מאיפה נובעת שינאה חברתית

מחקר אישי היסטורי שערכתי (ואתם רשאים לחלוק עליו) הגעתי למסקנה שחברה, או עם או מדיניות חולים מפתחים שינאה לחברה, העם או המדיניות שנכללים בהיפך והיינו חברה בריאה. נתחיל מהיסטוריה שבעיניכם היא מיתולוגית וננסה ללמוד ממנה משהו, במצריים הקדומה היה מלך ושמו היה פרעה ובתחום מלכותו היה עם אחר והוא עם בני ישראל, במשך הזמן חשב המלך “הבה נתחכמה לו פן ירבה ופן יפרוץ ונוסף גם הוא על שונאינו” טיעון אסטרטגי ונחמד שאפשר ללמוד ממנו הרבה, ואם אכן חששו במצריים מאותו עם כנראה שהוא היה במיטבו ביחס לעם המצרי, מה גם שראשי בני ישראל שלטו אז באוצרות המצריים. יותר מאוחר, אפילו הרבה יותר מאוחר, היה שר ושמו המן שעם ישראל ממש לא הפריע לו, היתה רק בעייה אחת לאותו עם, הוא היה מפוזר ומפורד בין כל העמים, מעניין מה הבעייה בזה? אה שכחתי מרדכי לא השתחווה לו. מה רצה בעצם המן? מאיפה נבעה שינאתו על לא כלום? יש אומרים שהצביון היהודי השונה מעצבן את הגויים, כאילו שהם שואלים למה אתם שונים? למה אתם לא כמונו? במשך ההיסטוריה בת אלפי השנים במשך הגולה נמנים מאות מקרים של פרעות בקהילות יהודיות, רציחות ובזיזות, ושוב….מה שליטי אותו עם או אותו חבל ארץ רצו מאותה קהילה שלא התפוצצה עליהם במרכזי הערים? גרמניה הנאצית היא שאלת השאלות, והיא המנעול שסוגר את ההסבר על הכל ולו רק בגלל הקירבה לתקופתינו, שוב…לא זכור שהיהודים היו ואנדליסטים או טרוריסטים למיניהם, דבר אחד הם כן היו, מוצלחים, מסתדרים לא רע, ואז מה? ידוע שהחברה הגרמנית של תקופת סוף מלחמת העולם הראשונה הייתה חבולה ושסועה חברתית כלכלית ומדינית, מעל גבי החורבות האלה צמח לו העושר היהודי, דהיינו שלימות מסוג כלשהו, הגרמנית ימח שמם לא התכוונו לעמוד מהצד ולהביט בפריחה היהודית ועשו מה שעשו על אף ש…שוב במושגים של שינאה מוסברת, זה לא היה שם. המכנה המשותף בהיסטוריה היהודית שאותו עם שגלה מכאן לשם (כבר יש חושבים שאנחנו מזרע קין שנתקלל בלנוע ולנוד) ידע משום מה להתאקלם ולשקם את עצמו בכל מקום שהיה והגיע אליו ועוד בצורה נפלאה, המסקנה המתעוררת מכל האמור כי יש הסבר לשינאה מצד אחד למשנהו והיא “חברה בריאה” הקנאות, יצר התחרות, העין הצרה הן סיבה מספקת לשנוא על אף שעל פי האמת הן אינן סיבה אמיתית אבל מי אנחנו שנחליט מה כן ומי כן לשנוא ומה ומי לא. בעוונותינו גם בתוך תוכינו אנחנו רואים את זה שחברה חולה חברתית, חינוכית, משפחתית, ואידיאולוגית מפנה אצבע מאשימה לחברה האחרת שחיי המשפחה שלה זוהרים ובריאים, החינוך החברתי המשפחתי והאישי הוא בראש מעייניה, האידיאל שלה בן אלפי השנים עולם לא פג, מעולם לא נמס, לרגע לא התערער גם בתקופות הקשות ביותר. השאלה לסיום….האם השינאה היא טבעית

***

——————————————-Hatred Quotes

Gabriel

Share

Tweet

“The man of knowledge must be able not only to love his enemies but also to hate his friends.”
― Friedrich Nietzsche

“Sometimes the Bible in the hand of one man is worse than a whisky bottle in the hand of (another)… There are just some kind of men who – who’re so busy worrying about the next world they’ve never learned to live in this one, and you can look down the street and see the results.”
― Harper Lee, To Kill a Mockingbird

“I don’t hate you.. I just don’t like that you exist”
― Gena Showalter, Seduce the Darkness

“Emotions, in my experience, aren’t covered by single words. I don’t believe in “sadness,” “joy,” or “regret.” Maybe the best proof that the language is patriarchal is that it oversimplifies feeling. I’d like to have at my disposal complicated hybrid emotions, Germanic train-car constructions like, say, “the happiness that attends disaster.” Or: “the disappointment of sleeping with one’s fantasy.” I’d like to show how “intimations of mortality brought on by aging family members” connects with “the hatred of mirrors that begins in middle age.” I’d like to have a word for “the sadness inspired by failing restaurants” as well as for “the excitement of getting a room with a minibar.” I’ve never had the right words to describe my life, and now that I’ve entered my story, I need them more than ever. ”
― Jeffrey Eugenides, Middlesex

“Try to understand men. If you understand each other you will be kind to each other. Knowing a man well never leads to hate and almost always leads to love.”
― John Steinbeck

“Hate, it has caused a lot of problems in the world, but has not solved one yet.”
― Maya Angelou

“There is, I believe, in every disposition a tendency to some particular evil, a natural defect, which not even the best education can overcome.”
“And your defect is a propensity to hate everybody.”
“And yours,” he replied with a smile, “is wilfully to misunderstand them.”
― Jane Austen, Pride and Prejudice

t

“In time we hate that which we often fear.”
― William Shakespeare, Antony and Cleopatra

“Everything with me is either worship and passion or pity and understanding. I hate rarely, though when I hate, I hate murderously. For example now, I hate the bank and everything connected with it. I also hate Dutch paintings, penis-sucking, parties, and cold rainy weather. But I am much more preoccupied with loving.”
― Anaïs Nin, Henry and June: From “A Journal of Love”: The Unexpurgated Diary of Anaïs Nin, 1931-1932

“Often those that criticise others reveal what he himself lacks.”
― Shannon L. Alder

“Never waste a minute thinking about people you don’t like.”
― Dwight D. Eisenhower

“I love you. I hate you. I like you. I hate you. I love you. I think you’re stupid. I think you’re a loser. I think you’re wonderful. I want to be with you. I don’t want to be with you. I would never date you. I hate you. I love you…..I think the madness started the moment we met and you shook my hand. Did you have a disease or something?”
― Shannon L. Alder

“Men build too many walls and not enough bridges.”
― Joseph Fort Newton

“Isn’t it funny. I’m enjoying my hatred so much more than I ever enjoyed love. Love is temperamental. Tiring. It makes demands. Love uses you, changes its mind. But hatred, now, that’s something you can use. Sculpt. Wield. It’s hard, or soft, however you need it. Love humiliates you, but Hatred cradles you.”
― Janet Fitch, White Oleander

“People that have trust issues only need to look in the mirror. There they will meet the one person that will betray them the most.”
― Shannon L. Alder

t

“Save your skin from the corrosive acids from the mouths of toxic people. Someone who just helped you to speak evil about another person can later help another person to speak evil about you.”
― Israelmore Ayivor

“Hatred is the coward’s revenge for being intimidated.”
― George Bernard Shaw

“I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him.”
― Booker T. Washington

“…the opposite of love is not hate — it’s apathy. It’s not giving a damn. If somebody hates me, they must “feel” something … or they couldn’t possibly hate. Therefore, there’s some way in which I can get to them.”
― Leo F. Buscaglia

“You will think me cruel, very selfish, but love is always selfish; the more ardent the more selfish. How jealous I am you cannot know. You must come with me, loving me, to death; or else hate me, and still come with me, and hating me through death and after. There is no such word as indifference in my apathetic nature.”
― Sheridan Le Fanu, Carmilla

“Someone who smiles too much with you can sometime frown too much with you at your back.”
― Michael Bassey Johnson

“I was angry with my friend:
I told my wrath, my wrath did end.
I was angry with my foe;
I told it not, my wrath did grow.

And I water’d it in fears,
Night & morning with my tears;
And I sunnéd it with smiles
And with soft deceitful wiles.

And it grew both day and night,
Till it bore an apple bright;
And my foe beheld it shine,
And he knew that it was mine,

And into my garden stole,
When the night had veil’d the pole:
In the morning glad I see
My foe outstretch’d beneath the tree.”
― William Blake, Songs of Experience

“There is no fire like passion, there is no shark like hatred, there is no snare like folly, there is no torrent like greed.”
― Siddharta Gautama

“Hatred does not cease by hatred, but only by love; this is the eternal rule.”
― Siddhārtha Gautama, The Dhammapada: The Sayings of the Buddha

“Protect your good image from the eyes of negative viewers, who may look at your good appearance with an ugly fiendish eye, and ruin your positive qualities with their chemical infested tongues.”
― Michael Bassey Johnson

“Out of my sight! Thou dost infect mine eyes.”
― William Shakespeare, Richard III

“You can’t hate the roots of a tree and not hate the tree.”
― Malcolm X

“Dear Child,

Sometimes on your travel through hell, you meet people that think they are in heaven because of their cleverness and ability to get away with things. Travel past them because they don’t understand who they have become and never will. These type of people feel justified in revenge and will never learn mercy or forgiveness because they live by comparison. They are the people that don’t care about anyone, other than who is making them feel confident. They don’t understand that their deity is not rejoicing with them because of their actions, rather he is trying to free them from their insecurities, by softening their heart. They rather put out your light than find their own. They don’t have the ability to see beyond the false sense of happiness they get from destroying others. You know what happiness is and it isn’t this. Don’t see their success as their deliverance. It is a mask of vindication which has no audience, other than their own kind. They have joined countless others that call themselves “survivors”. They believe that they are entitled to win because life didn’t go as planned for them. You are not like them. You were not meant to stay in hell and follow their belief system. You were bound for greatness. You were born to help them by leading. Rise up and be the light home. You were given the gift to see the truth. They will have an army of people that are like them and you are going to feel alone. However, your family in heaven stands beside you now. They are your strength and as countless as the stars. It is time to let go!

Love,

Your Guardian Angel”
― Shannon L. Alder

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

You May Also Like

Hatred Quotes

“The man of knowledge must be able not only to love his enemies but also to hate his friends.”― Friedrich Nietzsche “Sometimes the Bible in the hand of one man is…
View Post

בקשה למשוב

כל התרשמות או תגובה לאחד מן המסות שהועלו כאן – יתקבלו בתודה. אנו זקוקים לפידבק בלעדי המשוב אנו חשים כפושטי יד. כי יהוצאנו יצירה יקרה מעצמנו ולא חזר שום דבר…
View Post

להעיר את התודעה

גבריאל רעם  על: חיים מתוך שינה  והניסיונות להקיץ ממנה  ספירת מילים, 79,517 תכן העניינים תכן העניינים הקדמה חלק ראשון: תודעה            שביל גישה חלק שני: עולם השינה פרק ראשון: לישון את…
View Post